torsdag 2. desember 2010

DESEMBERKOS CLASSIC

Til og med månen er annerledes i Iquitos.


Desember har ankommet! Og hva betyr desember? Gløgg, pepperkaker, skjerf, votter, eksamen, julebrus, Blåfjell, julemarked, snø, minusgrader, famile, peiskos.


Trodde jeg da. Men nei, jeg har blitt opplyst: desember er faktisk den tida på året da du må forte deg å nyte strandhenging før regntiden er et faktum og den store elveslangen Amazonas sluker strendene og først spytter dem ut igjen i april. Desember er tid for sommerfrie og for å planlegge det neste skoleåret, det er en måned der tempoet settes ned og kontorene tømmes. Jeg tilbrakte første søndag i advent på stranda, og romjula kommer mest sannsynlig til å finne meg i en hytte dypt inne i jungelen – på safari...

De siste ukene har gått fort, og Crea Belen tar juleferie på lørdag. Etter det blir Ragnhild og jeg kontorrotter i to uker, og deretter er det jammen sommerferie! Da får vi besøk av Nora og Emily og skal være turister i egen by. Blir stas!

Her kommer flere bilder. Ingen av dem er tatt av meg, for kameraet mitt har blitt stjålet! Men, bilder er bilder! 

Utsikt fra balkongen til lokalet jeg jobber i
i sektor 9 i Belen.
















Nabo'n!


















Her er det filmfestival på g i sektor 9.
Vi viste filmene som barna selv hadde laget,
og oppmøtet var ganske så imponerende!














Feliz Cumpleaños, Anke!
Feiret bursdagen til vår nye belgiske venninne
Anke med piknik og strandtur. Dette er
1. søndag i advent. Vi plasket og svømte i elva og
hadde svært lite julestemning...












På vei hjem fra stranda. Trasket bortover en
landevei midt i tjukkeste jungelen og tenkte:
wow, nå er jeg virkelig langt hjemmefra...

3 kommentarer:

  1. Jajamennsann. Var i Oslo i helga. der var det minus 18 grader, lørdag morgen. Her i Aalborg er det minus 3, og 25 cm snø. Herlig! reiser hjem til trondheim om to uker, men skjønner ikke helt hvordan det blir med julegaver i år. Vi har jo ingen som kan distribuere!

    SvarSlett
  2. Ja. Jeg skjonner bekymringa. Hvordan skal dette gaa? Jeg kan proeve aa veilede dere via telepatiske kanaler! Heldiggriser som faar feire jul sammen! Dere maa feire litt for meg ogsaa da:)

    SvarSlett